Perekool

Perekool on ajutiselt suletud ning loenguid, võimlemis ja beebitunde ei toimu. Osade perekooli loengutega on võimalik tutvuda videoformaadis. Palun jälgige jooksvat infot perekooli taasavamise kohta.

 

Perekooli videoloenguid saad vaadata siin

 

Meie perekooli võimlemistunnid ja loengud aitavad rasedusega kohaneda ning sünnituseks ja sünnitusjärgseks perioodiks valmistuda. Raseduse alguses soovitame tulla loengusse „Lapseootus” ja „Tervislik toitumine”. Sünnituse ja sünnitusjärgse perioodi teemalisi loenguid soovitame kuulata 22.–23. rasedusnädalast. Loengusse võid tulla üksi või koos tugiisikuga (abikaasa, vanem, sugulane, sõber, sõbranna).

Majatutvustus

Ämmaemandaga koos saate oma silmaga vaadata kõiki ruume ja osakondi, kus te sünnitama tulles viibite. Kogunemine on 0-korrusel garderoobi juures ja esimese peatuse teeme vastuvõtuosakonnas. Räägime praktilistest küsimustest: millal tulla sünnitusmajja, kust uksest siseneda, mida kaasa võtta, kuidas on korraldatud parkimine sünnituse ajal jne. Seejärel liigume III korrusele ja tutvume sünnitustoa sisustuse ja abivahenditega, mida sünnitusel kasutada saab. Ringkäigu lõpetame sünnitusjärgsetes tubades, kus tuleb juttu vastsündinu esimestest päevadest ja vanemaks kasvamisest.

Vaata sünnitusmaja virtuaaltuuri: http://visual-planet.ru/panorama/ida-tallinna-tour/

Imetamine

Vaata infot imetamise kohta videost

 

 

 

Igal kuul toimuvad loengud järgmistel teemadel:

  • Ravi tn üksuse Perekooli ruumis (Ravi 18, B-korpuse I korrus) toimuvad loengud

Pilates-vestlusring

Pilates on treeningsüsteem, mis sobib harrastamiseks inimestele olenemata vanusest või füüsilisest vormist. Pilatese tunnis on olulisel kohal hingamine, süvalihaste töö ja keha neutraalne asend. Tunnis treenitakse vaagnapõhja lihaseid, mis on olulised sünnitusel, samuti tehakse harjutusi, mis aitavad tasakaalu parandada ja selga tugevdada. Oluline on sünnituseks ette valmistumine ning pärast sellest taastumine.

Pilatese instruktor Mari Kõiv

Lapseootus

Loengus on juttu raseduse vältel organismis tekkivatest muutustest, võimalikest vaevustest ja nende leevendamisest. Räägime meeleolumuutustest, uudse olukorra mõjust ja toimetulekust peresuhetes. Jagame toitumissoovitusi.

Tervislik toitumine raseduse ja imetamise ajal

Ämmaemand räägib sünnitusprotsessi olemusest. Tuhude põhjustest ja leevendamise võimalustest. Praktiseerime hingamist, näitame massaaži, räägime vee kasutamisest sünnitusel.

Loomulikuks sünnituseks ettevalmistav võimlemine – vestlusring

Sünnituseks ettevalmistav võimlemine-vestlusring loob Sulle hea võimaluse õppida paremini tundma kehas ja hinges toimuvat ning kasutama sisemisi ressursse sünnitusvaluga toimetulekuks. Vestleme tunnis lapseootuse ja sünnituse teemadel ning teeme kehalisi harjutusi (venitus- ja sirutusharjutused, kõhu-, selja- ja vaagnapõhjalihaste harjutused, hingamis- ja lõdvestusharjutused).

Rasedate jooga – vestlusring

Tund õpetab lõdvestuma ning ennetab ja leevendab rasedusvaevusi. Joogas omandatud hingamis- ja liikumisharjutustest on abi sünnitusel. Rasedate joogasvestlusringis räägime rasedusest ja sünnitusest, teeme joogaharjutusi. Joogatunnid sobivad raseduse algusest kuni sünnituseni.

Sünnitus

Ämmaemand annab ülevaate normaalse sünnituse kulust. Tutvustame eneseabivõtteid, mis võimaldavad end sünnituse ajal hästi tunda. Näitame sünnitusasendeid. Räägime ämmaemanda toimingutest sünnituse ajal ning lapse jälgimisest esimestel tundidel pärast sünnitust.

  • Ämmaemand Mariliis Hunt räägib Perekooli videos sünnitusest

Tuhude leevendamise võimalused

Ämmaemand räägib sünnitusprotsessi olemusest. Tuhude põhjustest ja leevendamise võimalustest. Praktiseerime hingamist, näitame massaaži, räägime vee kasutamisest sünnitusel.

Epiduraalanalgeesia. Keisrilõikus. Vaakumsünnitus.

Noored arstid tutvustavad sünnitusvalude leevendamisel kasutatavat epiduraalanalgeesiat – selle paigaldamise tehnikat, näidustusi ja võimalikke tüsistusi. Lisaks räägime keisrilõikuse näidustustest ja sellega seotud ohtudest. Põgusalt tutvustame ka vaakumsünnitust

Vesi sünnitusel ja vettesünnitus

Vesi sünnituse ajal, kui esmane abivahend tuhude leevendamiseks. Vesisünnitus ja vettesünnitus – erisus. Kas vee kasutamine sünnitusel igal kujul on kõigile lubatud? Vesisünnituse eelised emale ja lapsele

Aktiivsünnitus. Sünnitusplaani koostamine

Aktiivsünnituse loengus julgustame sünnitajat minema oma kehas toimuvaga kaasa, selgitame õige hingamise ja liikumise tähtsust. Räägime ka sünnituse rütmilisusest ja valust. Milleks koostada sünnitusplaani ja mida sinna kirja panna. Aktiivsünnitus saab kergemini teoks ämmaemanda osalusel ning sellest võib kujuneda koostöö, mille tulemuseks on ämmaemanda ettevalmistusest tulenev mõlemapoolne loomulik suhtumine sünnitusse.

Loengutsükkel “Ettevalmistus aktiivsünnituseks”

Inglise aktiivsünnituse aktivist Janet Balaskas onöelnud: ”Aktiivsünnitus pole mingi uus leiutis, see on lihtsalt sobiv viis kirjeldada normaalset sünnitust ja sündi ning viisi, kuidas naine käitub, kui ta järgib oma instinkte ning keha füsioloogilist loogikat.“ Aktiivsünnituse eelduseks on naise tahe ja oskus oma keha kuulata. Väga oluline on saavutada läbi keha tunnetamise vaimne ja füüsiline tasakaal, mis kergendab ja toetab normaalse sünnituse protsessi. Meie loengute eesmärgiks on anda Teile rohkem teadmisi sünnitusest, aktiivsünnitusest ja selle olemusest. Räägime sünnituse füsioloogiast, õpetame kasutama liikumist, erinevaid asendeid ja hingamistehnikaid. Tutvustame meetodeid, mis aitavad sünnitusprotsessiga paremini toime tulla.
Ettevalmistus koosneb kahest vestlusringist/loengust ja ühest võimlemisel/joogal ja hingamisharjutustel põhinevast tunnist.

Tugiisikule

Teemad: sünnituse perioodid ja abistamine eri perioodides; tugiisiku abistamise võimalused ja vajadused sünnituse ajal; massaaživõtted avanemisperioodis. Õpime sünnitusaegset hingamist ja anname nõu, millele sünnitusjärgses perioodis tähelepanu pöörata.

Imetamine

Loengus räägime imetamisasendist ja -võttest, imetamise olulisusest emale ja lapsele. Vaatleme võimalikke probleeme: rindade ja rinnanibude hellus, lõhed, mastiit ehk rinnapõletik. Toitumissoovitused imetavale emale.

Sünnitusjärgne periood

Ämmaemand räägib loengus muutustest organismis.
Teemad: taastumine sünnitusest; enda eest hoolitsemine (hügieen); võimalikud meeleolumuutused; suguelu pärast sünnitust ja rasedusvastased vahendid; enesetunne pärast epiduraalanesteesiat (seljasüsti) või keisrilõiget; võimalikud ohumärgid probleemide korral.

Vastsündinu hooldus

Mida jälgida vastsündinu esimestel sünnitusjärgsetel tundidel: lapse seisundi hindamine; vastsündinu kollasus; hooldus (naba, nina, silmad) ja hügieen; mähkimine; riietamine (harjutused nukuga); lapse turvalisus; kehakaalu normaalsed muutused esimestel nädalatel; uuringuprogrammid haiglaperioodil.

Vaktsineerimine – meie laste tervem tulevik

Loengu eesmärk on tõsta lapseootel emade ja isade teadlikkust peamiselt väikelaste, kuid samuti ka enda vaktsineerimise osas. Loeng-vestlusringi viivad läbi arstiteaduskonna vanemate kursuste üliõpilased, kes on läbinud põhjaliku selleteemalise koolituse. Tuginetakse teaduslikult tõestatud andmetele ja käsitletakse muuhulgas vaktsiinide toimemehhanisme, vaktsineerimiskava, vaktsiinvälditavaid haigusi ja kavaväliseid vaktsiine. Räägitakse ka levinumatest arvamustest ja müütidest, arutatakse tekkinud küsimusi. Loeng koos küsimustevooruga kestab 1,5 tundi ja on tasuta.

Seadusandlus ja naise õigused

Sotsiaaltöötaja selgitab kõiki toetuste ja seaduste võimalusi raseduse ajal ja pärast sünnitust.

Majatutvustus

Ämmaemandaga koos saate oma silmaga vaadata kõiki ruume ja osakondi, kus te sünnitama tulles viibite. Kogunemine on 0-korrusel garderoobi juures ja esimese peatuse teeme vastuvõtuosakonnas. Räägime praktilistest küsimustest: millal tulla sünnitusmajja, kust uksest siseneda, mida kaasa võtta, kuidas on korraldatud parkimine sünnituse ajal jne. Seejärel liigume III korrusele ja tutvume sünnitustoa sisustuse ja abivahenditega, mida sünnitusel kasutada saab. Ringkäigu lõpetame sünnitusjärgsetes tubades, kus tuleb juttu vastsündinu esimestest päevadest ja vanemaks kasvamisest.

Vaata sünnitusmaja virtuaaltuuri: http://visual-planet.ru/panorama/ida-tallinna-tour/

Väikelapse esmaabi

Milliseid õnnetusi juhtub imikute ja väikelastega. Kuidas vigastusi vältida – olulisemad ohud lapsele. Kuhu abi saamiseks pöörduda, kuidas anda esmaabi.

Sünnitusjärgne võimlemine-vestlusring

Sünnitusejärgne võimlemine/vestlusring Raseduse ajal ja sünnitusejärgselt on sinu keha läbi teinud suured muutused. Sa vajad aega ja hoolt ka enda eest hoolitsemiseks ning sünnitusest taastumiseks. Sünnitusejärgne võimlemine aitab sul seda teha kiiremini ja õpetab õigesti lihaseid kasutama. Vestleme erinevatel teemadel, mis võivad sünnitusejärgselt probleeme valmistada. Teeme harjutusi kõhu sisemise korseti taastamiseks, selja süvalihaste aktiviseerimiseks ja vaagnapõhjalihaste tugevdamiseks. Õpime õigeid ergonoomilisi võtteid ja asendeid enda ja lapse eest hoolitsemisel.

  • Meie  füsioterapeut Triin Jeršov näitab ette mõned harjutused, mida iga ema saab sünnitusejärgselt iseseisvalt kodus sooritada, olenemata sellest, kui palju aega on sünnitusest möödunud. Harjutustest teeme kergemad ja raskemad variandid, millest igaüks saab valida endale sobiva vastavalt treenitusastmele. Videos õpetatakse ka, mida jälgida, et harjutuste sooritamise tehnika oleks õige.

 

Beebide võimlemine

  • 1–3 kuu vanustele
  • 4–5 kuu vanustele
  • 6–9 kuu vanustele
  • 9–12 kuu vanustele
  • Väikelaste võimlemine 1-2 aastat (alates esimestest sammudest)

Võimlemine soodustab nii lapse kehalist kui ka vaimset arengut. Beebivõimlemise rühmatunnis kasutame lapse eale sobivaid harjutusi, et aidata kaasa lapse normipäraste liigutusmustrite kujunemisele. Aitame beebil õppida tunnetama oma keha, arendada koordinatsiooni, tasakaalu, lihasjõudu ja liigeste liikuvust. Kõik selleks, et luua vundament terve ja aktiivse lapse arenguks.
Rühmad komplekteeritakse üheks kuuks, lähtudes lapse vanusest ja füüsilistest oskustest. Beebivõimlemises osaledes saab lapsevanem teadlikuks lapse füüsilist arengut toetavatest harjutustest ja saab oskused neid igapäevaselt kasutada.
Lapse jaoks palume kaasa võtta tekk.

  • Järve üksuses (Energia 8) ja Magdaleena üksuse Hea Tervise Keskuses (Pärnu mnt 104, D-korpus) toimuvad tunnid

Rasedate vesivõimlemine

Suurepärane viis end vormis hoida kogu raseduse vältel. Vesivõimlemine arendab kõiki lihaseid, paraneb liigeste liikuvus, südametegevus ja hingamiselundite töö muutub korrapärasemaks. Vesi masseerib kogu keha, parandab ainevahetust, ergutab verevarustust ja normaliseerib vererõhku. Raseduse ajal tunned end vees kergemana ning kehale mõjuv minimaalne raskusjõud muudab liikumise oluliselt lihtsamaks. Paraneb ka loote toitainete ja hapnikuga varustatus.

Imiku individuaalne ujutamine

Individuaalses ujutamistunnis õpib sinu beebi vee peal püsimist, selili ja kõhuli liikumist, vette hüppamist ning harjutab sukeldumisrefleksi. Meil on kasutusel mitmed toredad ja vajalikud abivahendid − pallid, ujumisrõngas ja kätised.

Too oma tita ujuma alates teisest elukuust. Veekeskkond muudab beebi rahulikumaks ja aitab tal lõdvestuda. Ujumine toob nii lapse kui ka ema ellu palju rõõmu ning aitab üles kasvatada tervema ja tugevama lapse.

Üldiselt soovitame alustajatele enne rühmatunniga liitumist 1–3 individuaalset tundi. Nii annad oma lapsele aega rahulikult veega harjuda.

Imikute massaaž

Vajalik kõikidele beebidele, alates esimestest elukuudest. Massaaž stimuleerib vereringet, südametegevust, hingamist, mõjub hästi ainevahetusele, aitab lapsel gaase väljutada, tekitab söögiisu ning soodustab lapse und. Samuti paraneb lihaste elastsus, liikuvus ja koordinatsioon.

Beebide vesivõimlemine

Ujutamisega soovitame alustada beebi teisel elukuul. Väga pinges beebide lihastoonus kaob, mida sagedamini nad ujumas käivad. Veekeskkond aitab lapsel rahulikumaks muutuda ja lõdvestuda. Ujumine toob nii lapse kui ka ema ellu palju rõõmu ning aitab üles kasvatada tervemad ja tugevamad lapsed.

Teadmised annavad kindlustunnet. Perekool aitab ennetada olukorda, et küsimustest ei kujuneks probleemid. Soovime, et koos meiega oleks Sinu lapseootus, sünnitus ja sünnitusjärgne aeg meeldivad.

Go to top